WEBSESSIE 1: KINDGERICHT WERKEN | |
Wanneer? | Release Webinar 1/3 (te bekijken tot 8/3) + Zoommoment op 15/3, van 19.30 – 20.30 u. |
WEBSESSIE 1: KINDGERICHT WERKEN | |
Wanneer? | Release Webinar 1/3 (te bekijken tot 14/3) + Zoommoment op 15/3, van 19.30 – 20.30 u. |
Inhoud? | We nemen je mee in de ervaringsgerichte visie, waardoor je een houvast hebt bij alle keuzes die je dagdagelijks neemt in je klas. We bieden je verschillende kaders, die de kapstok vormen van al je handelen en je verdere groei als leerkracht. |
WEBSESSIE 2: HANDELEN IN VERTROUWEN | |
Wanneer? | Release Webinar 16/3 (te bekijken tot 29/3) + zoommoment op 30/3, van 19.30 – 20.30 u. |
Inhoud? | De kracht van spel bij kleuters wordt steeds duidelijker. Als leerkracht ga je opnieuw op zoek naar je handelen. Loslaten, meespelen, observeren … impulsen geven zonder het spel te verbreken en op die manier het kind in zijn groeiproces tegemoet komen. Als leerkracht handelen in vertrouwen… wat soms ook betekent… niet handelen. |
WEBSESSIE 3: RIJK BASISMILIEU | |
Wanneer? | Release Webinar 21/4 (te bekijken tot 4/5) + zoommoment op 5/5, van 19.30 – 20.30 u. |
Inhoud? | Kleuters leren incidenteel en nemen zo heel sterk de regie over hun leren. Je meerwaarde als leerkracht zit hem ook in het voorzien van een heel rijk basismilieu die de motor van het zelfstandig leren bij je kleuters zal aanzwengelen. Waar hou je best rekening mee? Waar leg je klemtonen? Wat vermijd je? |
WEBSESSIE 4: BINNENKLASDIFFERENTIATIE | |
Wanneer? | Release Webinar 6/5 (te bekijken tot 19/5) + zoommoment op 20/5, van 19.30 – 20.30 u. |
Inhoud? | De diversiteit in de klas vraagt een gedifferentieerde aanpak binnen de klas. Dit heeft consequenties op vlak van aanbod en van organisatie in de klas. Waar kijk je naar? Waar hou je rekening mee? Hoe pak je dit aan? |