Stappen
- Vanuit een verkenningsgesprek en observatie luisteren en kijken we naar de noden en bezorgdheden
- Vanuit die bevindingen gaan wij in gesprek en zoeken samen mogelijkheden en suggesties om binnen de context waarin de leerkracht (of het team) aan het werk is, de onderwijskwaliteit te verhogen.
- We stellen een coachingsplan op en bepalen we de prioriteiten
- Implementatie van de nodige veranderingen vanuit het opgestelde plan.
Mogelijke onderwerpen en thema’s als vertrekpunt:
- Klasorganisatie, klasinrichting en werkvormen
- Differentiatie in de klas én in het team
- Groeigericht evalueren
- Betrokkenheid van leerlingen en leerkrachten
- Welbevinden van leerlingen en leerkrachten
- Zelfvertrouwen, mindset, zelfsturing, eigenaarschap van leerlingen en leerkrachte
- Relatie tussen kinderen en leerkrachten
- Gedragsproblematiek / Omgaan met storend gedrag
- Doelgericht/plangericht werken versus handboekgericht werken
Mogelijke stappen in het proces:
- Voorbereiding
- Verkenningsgesprek of intakegesprek
- Observatie
- Bespreken van resultaten + aanbevelingen
- Aan de slag
- Vorming als introductie
- Coaching op de werkvloer/ supervisie
- Opvolgingsbezoeken en opvolgingsgesprekken
- Beleidsaanbevelingen om de ondernomen acties te borgen
- Klasbezoeken in partnerscholen met de mogelijkheid tot extra input
- Afronding
- Studiedag ter inspiratie als startmoment of tussenstap
Geïnteresseerd of meer informatie nodig? Vul dan snel het aanvraagformulier in: